;

چگونه چند عکس در استوری بگذاریم؟

امروزه اینستاگرام یک کلمه آشنا برای اکثریت افراد جامعه است! شاید کمتر کسی را در اطراف تان بشناسید که در این شبکه اجتماعی  فعال نیستند. در سال های اولیه راه اندازی اینستاگرام، این پلتفرم صرفاً برای سرگرمی استفاده می شد. اما در حال حاضر اینستاگرام برای بسیاری از کسب و کارها، یک ابزار بازاریابی به شمار می آید. ما سعی کردیم در وبلاگ شویراد موضوعات مختلف انواع شبکه های اجتماعی به ویژه اینستاگرام را مورد بررسی قرار دهیم. حال در این مقاله به شما توضیح مختصری درباره نحوه گذاشتن چند عکس در استوری اینستاگرام را ارائه خواهیم کرد.

به اشتراک گذاری چندین تصویر در استوری ها یا پست های اینستاگرام خود یک فرآیند صرفه جویی در زمان است که به شما کمک می کند تا تعامل را افزایش دهید و یک موضوع منسجم در محتوای خود ایجاد کنید. 

بارها گفته ایم که استوری های اینستاگرام بهترین ابزار برای برقراری ارتباط نزدیک تر با فالوورهایتان می باشد؛ علاوه بر این شما می توانید در استوری ها، از نظرات مخاطبان تان برای داشتن یک انتخاب بهتر استفاده کنید.

روش های گذاشتن چند عکس در استوری اینستاگرام

به عنوان مثال اگر می خواهید یک وسیله ای برای اتاق تان یا هر چیز دیگری را بخرید و در انتخاب شی ء مدنظرتون دچار تردید شده اید، می توانید با قرار دادن همزمان چندین عکس در استوری خود، نظرات مخاطبان تان را در مورد هر کدام بپرسید. یا می توانید دو عکس را در یک استوری قرار داده و آن ها را با هم مقایسه کنید؛ مخاطبب شما با دیدن همزمان دو عکس در استوری براحتی نظر خود را برای شما ارسال می کند. 

ارسال چند تصویر در استوری اینستاگرام بسیار آسان است و راهی عالی برای افزایش تعامل و افزایش فالوورهای شما می باشد.

مقالات پیشنهادی: چگونه در استوری اینستاگرام ویدیوی طولانی بگذاریم؟

راه های مختلفی برای گذاشتن چند عکس در استوری اینستاگرام یا پست های خود وجود دارد؛ ما دستورالعمل های گام به گام برای هر یک از آنها را به شما ارائه می دهیم تا بتوانید بهترین روش را برای خود انتخاب کنید.

چگونه چندین عکس را به استوری اینستاگرام اضافه کنیم؟

 با اضافه شدن استوری گروهی به اینستاگرام کاربران قادر خواهند بود استوری‌های خود را از طریق گزینه‌ جدیدی با عنوان «Share to Group Story» به اشتراک بگذارند. استوری‌های به اشتراک گذاشته‌شده از این طریق تنها برای کاربران گروه مشخص ایجاد شده قابل نمایش خواهند بود. به این ترتیب محتوا با گروهی دستچین‌ شده‌تر و دقیق‌تر از کاربران به اشتراک گذاشته می‌شود. در حقیقت چیزی محدودتر از Close Friend و این به نظر من کاملا کاربردی و منطقی تر است.

اضافه کردن چندین عکس در استوری اینستاگرام به صورت کلاسیک

ایجاد مجموعه ای از استوری ها در اینستاگرام، از تصاویر موجود در گالری گوشی همراه تان فقط چند ثانیه طول می کشد و به شما امکان می دهد تا حداکثر 10 عکس را در یک زمان اضافه کنید. مراحل زیر را دنبال کنید:

چگونه چند عکس در استوری بگذاریم؟ برای باز کردن استوری های خود، روی نماد دوربین کلیک کنید.

چگونه چند عکس در استوری بگذاریم؟ روی نماد عکس در پایین صفحه ضربه بزنید تا وارد گالری شوید.

چگونه چند عکس در استوری بگذاریم؟ روی عکس‌هایی که می‌خواهید اضافه کنید به ترتیبی که می‌خواهید در استوری‌های شما ظاهر شوند، ضربه بزنید.

نکته: وقتی روی هر عکس ضربه می‌زنید، یک عدد ظاهر می‌شود تا ترتیب آن را بدانید، هر بار می توانید حداکثر 10 عکس به استوری های خود اضافه کنید.

چگونه چند عکس در استوری بگذاریم؟ روی Next ضربه بزنید تا شروع به اضافه کردن استیکر، متن یا موسیقی به عکس‌های خود کنید.

چگونه چند عکس در استوری بگذاریم؟ هنگامی که عکس های خود را ویرایش کردید، روی Next ضربه بزنید.

نکته مهم: در این قسمت شما هم می توانید انتخاب کنید که استوری هایتان به طور جداگانه ارسال شوند و هم می توانید با کلیک بر روی گزینه Layout، تمام  تصاویر انتخابی را به طور همزمان و یکجا در یک استوری منتشر کنید. اما توجه کنید که در Layout فقط 2 لی 6 تصویر می توانید منتشر کنید. 

چگونه چند عکس در استوری بگذاریم؟ حال برای اشتراک‌گذاری عکس‌هایتان به ترتیب، کافی است روی استوری خود کلیک کنید.

چند عکس در یک استوری
چگونه چند عکس در استوری بگذاریم؟

 گذاشتن چند عکس در استوری اینستاگرام توسط استیکر

اگر می‌خواهید عکس‌های شما در یک استوری اینستاگرام، روی یک صفحه بطور همزمان نمایش داده شوند، می‌توانید از ویژگی استیکر استفاده کنید:

چگونه چند عکس در استوری بگذاریم؟ روی نماد دوربین در اینستاگرام ضربه بزنید تا استوری های شما باز شود.

چگونه چند عکس در استوری بگذاریم؟ سپس، روی نماد عکس ضربه بزنید تا یک عکس اصلی به استوری خود اضافه کنید.

چگونه چند عکس در استوری بگذاریم؟ حال روی نماد استیکر در بالای صفحه ضربه بزنید.

چگونه چند عکس در استوری بگذاریم؟ به پایین بروید تا استیکر عکس را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید.

چگونه چند عکس در استوری بگذاریم؟ عکس دوم شما روی صفحه ظاهر می شود.

نکته: این کار را تکرار کنید تا زمانی که عکس هایی را که می خواهید برای استوری خود داشته باشید.

چگونه چند عکس در استوری بگذاریم؟ برای مرتب کردن استوری، عکس های خود را به اطراف بکشید تا محل آن ها را تغییر دهید. برای کوچکتر یا بزرگتر کردن عکسها، دو انگشت خود را روی صفحه فشار دهید یا باز کنید.

چگونه چند عکس در استوری بگذاریم؟ برای تکمیل استوری خود، می توانید متن، موسیقی یا استیکر یا … اضافه کنید.

چگونه چند عکس در استوری بگذاریم؟ برای افزودن عکس‌ها به استوری‌هایتان، روی « your Stories» کلیک کنید.

ترفند کلاژ برای چند عکس در استوری
چگونه چند عکس در استوری بگذاریم؟

 

نحوه ارسال چندین عکس در یک استوری به صورت کلاژ (collage)

آیا تا به حال Layout اینستاگرام را امتحان کرده اید؟ این یک ابزار عالی است که به شما امکان می دهد استوری های اینستاگرام را به عنوان کلاژ از عکس های مورد علاقه خود ایجاد کنید. علاوه بر 2 روش مذکور در بالا می توانید با پست کردن چندین عکس به طور همزمان ، یک کلاژ منحصر به فرد با چندین تصویر ایجاد کنید. تکنیک کلاژ بهترین شیوه برای  قرار دادن چندین تصویر به طور همزمان در استوری می باشد. در اینجا نحوه استفاده از آن آمده است:

چگونه چند عکس در استوری بگذاریم؟ استوری اینستاگرام را با ضربه زدن روی نماد دوربین در سمت چپ بالای صفحه باز کنید.

چگونه چند عکس در استوری بگذاریم؟ تعدادی آیکون در سمت چپ صفحه نمایش داده می شود؛ روی آیکون Layout کلیک کنید تا تعدادهای انتخاب عکس ها برای شما فعال شود. 

چگونه چند عکس در استوری بگذاریم؟ در میان گزینه های مختلف طرح بندی  مد نظر خود را انتخاب کنید، پس از کلیک بر روی این گزینه تعدادی گزینه برای شما نمایش داده می شود، یکی از آنها را انتخاب کنید.

چگونه چند عکس در استوری بگذاریم؟ این بخش در واقع به شما نشان می دهد که چه تعداد تصویر می خواهید در صفحه استوری خود قرار دهید؛ شما در layout  می توانید 2 تا 6 تصویر را انتخاب کنید. 

چگونه چند عکس در استوری بگذاریم؟ با انتخاب یکی از تقسیم بندی ها، شکل صفحه نمایش استوری تان تغییر می کند، حال در هر قسمت می توانید یک تصویر را به صورت جداگانه انتخاب کنید.

چگونه چند عکس در استوری بگذاریم؟ شما حتی می توانید همان لحظه نیز یک عکس جدید بگیرید و یا از بخش گالری گوشی تان یک عکس برگزینی؛ حتی می توانید در این بخش استوری های دیگران نیز به اشتراک بگذارید. 

چگونه چند عکس در استوری بگذاریم؟ روی نماد عکس در پایین سمت چپ ضربه بزنید تا عکس ها را برای کلاژ خود انتخاب کنید.

چگونه چند عکس در استوری بگذاریم؟ با تکمیل هر کدام از قسمت ها و انتخاب عکس، مقداری از فضای دکمه شاتر در قسمت پایین رنگ آمیزی می شود. با تکمیل کردن تمامی قسمت ها و قرار دادن عکس مورد نظر داخل هر قسمت، دایره مذکور پر می شود و کافی است بر روی آن کلیک کنید تا تصاویر در استوری شما منتشر گردد. 

چگونه چند عکس در استوری بگذاریم؟ هنگامی که کلاژ خود را ایجاد کردید، می توانید با استفاده از نمادهای بالای صفحه استیکر، متن، موسیقی یا فیلتر اضافه کنید.

چگونه چند عکس در استوری بگذاریم؟ برای به اشتراک گذاشتن تصاویر با فالوورهایتان، روی دکمه « your Stories» ضربه بزنید.

توجه کنید! اگر از انتخاب عکس مربوطه پشیمان شدید می توانید به راحتی با کلیک بر روی علامت ضربدر، عکس انتخابی را حذف کنید. همچنین اگر در آخر بعد از تکمیل شدن تمامی بخش ها از انتشار آن ها  منصرف شدید، کافی است در قسمت بالای صفحه بر روی علامت ضرب در کلیک کنید تا همه چیز را به طور کامل حذف کنید و هیچ استوری منتشر نشود. در صورتی که بخواهید حالت استوری یا تعداد بخش های استوری تان را تغییر دهید روی این ضربدر کلیک کنید تا مجدد به صفحه نمایش استوری منتقل شوید. 

نکته: راه‌های دیگری برای ایجاد کلاژ عکس در آیفون وجود دارد، اما Layout بهترین روشی است که با برنامه اینستاگرام ادغام شده است.

قابلیت layout  اینستاگرام
چگونه چند عکس در استوری بگذاریم؟

گذاشتن چند عکس در استوری اینستاگرام با گزینه “Layouts”

استفاده از گزینه “Layouts” در اینستاگرام به شما امکان می دهد چندین عکس را در یک صفحه قرار داده و با یکدیگر ترکیب کنید. برای استفاده از این گزینه، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. باز کردن برنامه اینستاگرام و ورود به حساب کاربری خود.
  2. با لمس آیکون دوربین در بالای صفحه اصلی، وارد حالت استوری می شوید.
  3. در صفحه استوری، لمس آیکون چهار مربع کوچک در پایین سمت چپ صفحه (به شکل یک مربع بزرگ تقسیم شده به چند قسمت کوچک تر).
  4. در بخش “Layouts”، می توانید بین چندین طرح مختلف انتخاب کنید. هر طرح دارای تعداد و اندازه های متفاوتی برای عکس ها است.
  5. برای افزودن عکس ها، روی هر بخش خالی کلیک کنید و عکس مورد نظر از گالری تلفن همراه خود را انتخاب کنید.
  6. می توانید عکس ها را جابجا کنید، تغییر اندازه دهید یا به منظور تنظیم بهتر محتوا بچرخانید. 
  7. با اضافه کردن متن، استیکرها یا فیلترها، استوری خود را زیباتر کنید.
  8.  در نهایت استوری خود را ارسال کنید. 

با این روش، می توانید عکس های مختلف را در یک استوری قرار داده و آن ها را با هم ترکیب کنید تا استوری شما جذاب تر و متنوع تر شود.

روش های گذاشتن چند عکس در استوری اینستاگرام

چگونه چند عکس در استوری بگذاریم؟چند توصیه برای گذاشتن چند عکس در استوری اینستاگرام

اینستاگرام همواره در حال بروزرسانی می باشد و در هر آپدیتی قابلیت های ویژه ای را ارائه می کند. ما در شویراد سعی می کنیم با ارائه مقالات آموزشی، شما را در جریان تمامی آپدیت های اینستاگرام و نحوه کار با آن ها قرار دهیم. قرار دادن چندین عکس در استوری اینستاگرام، یکی از موضوعاتی است که امروزه در بین کاربران اینستاگرام برای بیشتر کردن تعاملات پیج شان بسیار رایج شده است.

استوری های اینستاگرام بهترین تکنیک با افزایش تعاملات یک اکانت اینستاگرامی می باشد؛ پست های استوری با اینکه فقط 24 ساعت در پروفایل تان می مانند، اما بسیار تأثیرگذار هستند. البته همانطور که در سری مقالات قبلی گفتیم می توانید استوری هایتان را در هایلایت کنید. اگر به دنبال راه‌های جدیدی برای افزودن محتوا به استوری‌های اینستاگرام خود هستید، گذاشتن چند عکس در استوری اینستاگرام می توانید یک تکنیک جذاب باشد.

چند عکس در استوری با layout
چگونه چند عکس در استوری بگذاریم؟

گذاشتن چند عکس در استوری اینستاگرام همانند خود استوری اینستاگرام می باشد، تنها تفاوت آن فعال کردن گزینه layout  و انتخاب چندین عکس می باشد. تغییراتی که در این بخش برای عکس اعمال می کنید، به صورت کلی می باشد و شما نمی توانید برای هر تصویر، تغییرات جداگانه اعمال کنید. 

بنابراین اگر می خواهید یک تصویر را تغییر دهید، باید قبل از آپلود این تغییرات را انجام دهید. به همین ترتیب انتخاب موسیقی جداگانه برای تک تک عکس ها امکان پذیر نمی باشد و شما فقط می توانید یک آهنگ را برای همه تصاویر پخش کنید. توجه کنید در صورتی که گزینه layout برای شما نمایش داده نمی شود توصیه می کنم اینستاگرام تان را به روزرسانی کنید. 

در این مقاله بهترین راه برای قرار دادن چند عکس در استوری اینستاگرام شما را شرح دادیم؛ هرگونه سؤالی در این زمینه داشتید با کارشناسان شویراد تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند. 

امتیاز شما در رابطه با این مقاله ؟
[yasr_visitor_votes]
 حدیث شجاع زاده
حدیث شجاع زاده

میلیون‌ها بار تلاش کردم تا به هدفم نزدیک بشم و این داستان همچنان ادامه داره...
نویسنده، سئوکار و طراح تصاویر تیم تحریریه شویراد

 حدیث شجاع زاده
حدیث شجاع زاده

میلیون‌ها بار تلاش کردم تا به هدفم نزدیک بشم و این داستان همچنان ادامه داره...
نویسنده، سئوکار و طراح تصاویر تیم تحریریه شویراد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *