;

اینفوگرافیک چیست؟ معرفی چند نمونه اینفوگرافیک

اینفوگرافیک (Infographic) به معنای اطلاع‌ نگاشت‌ها یا گرافیک های اطلاع‌ رسان از ترکیب دو کلمه گرافیک (Graphics) و اطلاعات (Information) تشکیل شده است. نمونه اینفوگرافیک اطلاعات بصری از محتوا را برای مخاطب ایجاد می کند تا فهم مطلب را برای کاربر قابل درک و آسان کند.

اما یک اینفوگرافی در معنای خاص، مجموعه ای از تصاویر، نمودارها و متن است که سعی دارد یک نمای کلی از یک موضوع را به مخاطب انتقال دهد. گرافیک های اطلاع‌ رسان ابزاری ارزشمند برای برقراری ارتباط بصری می باشند که از تصاویر چشمگیر و جذاب برای انتقال سریع و واضح اطلاعات مهم استفاده می کنند.

هدف از طراحی Infographic، انتقال اطلاعات با روش مؤثر به مخاطب در کوتاه ترین زمان ممکن است؛ از این رو تصاویر بصری در Infographic ها بیشتر از اینکه هیجان انگیز یا جذاب باشند باید به ما در درک محتوا کمک کنند. شما می توانید با استفاده از انواع المان‌های گرافیکی مانند آیکون ها، تصاویر، نمودارها و همچنین ترکیب آنها با اطلاعات در دسترس،درک مطلب را بری مخاطب آسان کنید.

 

مقاله پیشنهادی: نکات طلائی نحوه تولید محتوا در اینستاگرام 

 

چرا از اینفوگرافیک استفاده می‌کنیم؟ (کاربردهای اینفوگرافی)

بنابه در تعریفی که ارائه شده می توان گفت اینفوگرافی نوعی گرافیک اطلاع رسان است. همان طور که می دانید روش های زیادی برای انتقال اطلاعات و داده ها وجود دارد؛ اما ما اطلاعاتی که در قالب تصاویر و متن ارائه می شوند را اغلب بهتر می توانیم بخاطر بسپاریم. متن های طولانی و بدون تصاویر همیشه برای ما خسته کننده است و اغلب سریع از آن ها رد می شویم.

درصد بالایی از اطلاعاتی که مغز ما دریافت می کند، اطلاعات بصری است؛ به همین دلیل اغلب تصاویر را خیلی بهتر از نوشته ها به خاطر می آوریم. این همان چیزی است که یک کارشناس تولید محتوا را مجاب به ساخت اینفوگرافیک می کند و بر این باور است که اینفوگرافی مؤثرترین تکنیک برای اطمینان از اینکه مخاطبانش اطلاعات را به خاطر خواهند سپرد.

علاوه بر این، اطلاع‌ نگاشت‌ها به دلیل استفاده از المان های گرافیکی برای مخاطب بسیار جذاب هستند و افراد هنگام مشاهده یک اینفوگرافی، ناخودآگاه وسوسه می شوند که آن را مطالعه کند.

 

مزایای طراحی نمونه اینفوگرافیک

مزایای طراحی اینفوگرافیک

داده ها و تصاویر را با هم ترکیب می کند تا مطلب را برای مخاطب قابل درک تر کند.

معمولاً داده های خام را با تصاویر، استعاره ها و رنگ هایی نمایش می دهند و به نوعی اطلاعات را زنده می کنند.

برای جمع آوری داده های در حجم بالا و ارائه اطلاعات در قالبی ساده و مختصر مناسب هستند.

کمک می کنند مخاطب را قانع و درک محتوا را برای او راحت تر کند.

آنچه به صورت بصری در گرافیک های اطلاع‌ رسان ارائه می کنید به افراد کمک می کند تا به سرعت اطلاعات را درک کنند و این به محتوای شما ارزش زیادی می بخشد.

وقتی دانش خود را از طریق نمونه اینفوگرافیک به اشتراک می گذارید، نه تنها خود را به عنوان یک متخصص معرفی می کنید، بلکه اعتبار برند خود را نیز در نزد مخاطبان تان افزایش می دهید و در ایجاد افزایش آگاهی از برند شما تأثیرگذار می باشد.

مشتریان بالقوه زمانی که توانایی شما درداستان سرایی با داده های بصری را مشاهده می کنند، بیشتر به برندتان اعتماد می کنند.

 

انواع نمونه اینفوگرافیک ها 

هنگام ایجاد Infographic، باید در نظر داشته باشیم که انواع خاصی از گرافیک های اطلاع‌ رسان در انتقال داده یا اطلاعات وجود دارد. در این قسمت می خواهیم انواع اینفوگرافیک و کاربردهای آن را به شما معرفی کنیم.

اینفوگرافیک جدول زمانی

جدول زمانی معروف به اینفوگرافی تایم لاین، ایده آل ترین روش برای برجسته کردن روند رویداد، تجسم تاریخ، برنامه ریزی یک رویداد خاص می باشد. از این روش اغلب برای به اشتراک گذاری یک داستان به ترتیب زمانی و تعیین انتظارات مخاطبان در مورد مدت زمان استفاده می شود.

گرافیک اطلاع‌ رسان تایم لاین اغلب برای نشان دادن موارد مختلفی مانند سابقه کاری، نحوه ایجاد یک ایده، پروژه یا داستان به کار می رود.

اینفوگرافیک اطلاعاتی

گرافیک های اطلاع‌ رسان اطلاعاتی یکی از محبوب ترین اینفوگرافی ها در بین کاربران وب هستند که برای اهدافی مانند به اشتراک گذاری مفهوم جدید در قالب مقاله ساده، ایجاد یک پست وبلاگ یا معرفی یک ایده مورد استفاده قرار می گیرد.

اینفوگرافیک اطلاعاتی برای زمانی که می خواهید یک موضوع بسیار پیچیده و فنی را به مخاطبانی شرح دهید که با آن موضوع هیچ آشنایی قبلی ندارند، بسیار کاربردی است.

به عنوان مثال کسانی که بتازگی با ابزارتجزیه و تحلیل SWOT آشنا شده اند و در کابرد این ابزار آماتور هستند، می تواند بلافاصله با مشاهده گرافیک های اطلاع‌ رسان، نحوه استفاده از این ابزار را درک کنند.

 

 اینفوگرافیک های اطلاعاتی بیشتر از متون یا کلمات تشکیل شده اند تا تصاویر.

اینفوگرافیک فرآیند (پردازش)

گرافیک های اطلاع‌ رسان پردازش برای اهدافی مانند تقسیم یک فرآیند پیچیده به مراحل ساده و اطلاعات قابل هضم یا بعبارتی خلاصه کردن مراحل یک فرآیند و تجسم اجرای یک فرایند استفاده می شود.

اگر می خواهید مخاطبان شما به سرعت جزئیات یک فرآیند یا روش را بیاموزند، این نمونه اینفوگرافی به کارتان می آید.

 

اینفوگرافیک های مبتنی بر لیست

مغز انسان دنبال کننده لیست و فهرست است؛ به همین دلیل گرافیک های اطلاع‌ رسان مبتنی بر لیست بسیار محبوب و پرطرفدار هستند.

این نوع اطلاع‌ نگاشت‌ها برای تهیه چک لیست یا فهرستی از کارهای انجام شده به کار می رود؛ علاوه بر این می توانید به کمک این نوع اینفوگرافی مجموعه از نکات برجسته محتوای خود را با مخاطبان تان به اشتراک بگذارید.

 

اینفوگرافیک برای ساخت رزومه

اطلاع‌ نگاشت‌  رزومه که با عنوان رزومه بصری نیز شناخته می شود، به افراد جویای کار کمک می کند تا یک رزومع ساده و حرفه ای ایجاد کنند.
با طراحی رزومه بصری موفق خواهید شد خود را از سایر متقاضیان کارمتمایز کنید و کارفرما را متقاعد کنید تا شما جزء گزینه های اول برای استخدام قرار دهد.
شما همچنین می توانید توجه کارمندان را به خود جلب کنید و آن ها شما را به عنوان یک شخص کاربلد و متخصص ببینند.

بخش های خاصی از رزومه خود را از جمله مهارت ها، پروژه ها و تیم هایی که با آنها کار کرده اید را به صورت فهرست وار ایجاد کنید.

 

اینفوگرافیک یا نقشه های جغرافیایی

اگر می خواهید داده های جمعیتی را به مخاطبانتان ارائه دهید یا اطلاعات مبتنی بر مکان را به اشتراک بگذارید، گرافیک های اطلاع‌ رسان نقشه مناسب ترین گزینه می باشد.

این نمونه اینفوگرافی یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای کسانی است که قصد دارند در مورد یک مکان خاص جهانی، ایالت‌ها، شهرها، شهرک‌ها و حتی محله اطلاعاتی را به کاربر ارائه دهند. همچنین برای به اشتراک گذاشتن داستان‌های تصویری یک مکان خاص و اعلام نتایج نظرسنجی یا آمار محصول بر اساس موقعیت مکانی بسیار مناسب است.

 

اینفوگرافیک نموداری (یا همان تجسم داده ها)

از بین انواع مختلف نمودارهای Infographic، تجسم داده ها به منظور انتقال داده ها از طریق نمودارها بسیار کارآمد است. شما می توانید به کمک گرافیک های اطلاع‌ رسان نموداری استدلال، نظر یا دیدگاه خود را به کمک نمودار به مخاطب توضیح دهید. ارائه آمار توسط نمودارها، اغلب تاثیرگذارتر هستند و به اعداد اجازه می دهد تا خودشان صحبت کنند.

 

اینفوگرافیک چیست؟ معرفی چند نمونه اینفوگرافیک

 

حرف آخر: کاربردهای اطلاع‌ نگاشت‌

infographic در محتوا به درک و هضم آسان اطلاعات پیچیده کمک می کنند؛ شما می توانید از نمونه اینفوگرافیک های ذکر شده برای ارائه یک نمای جامع از یک موضوع یا توضیح یک فرآیند پیچیده استفاده کنید. برخی مواقع مخاطب زمان کافی برای خواندن یک نوشته متنی و آنالیز آن ندارد، اینجاست که اطلاع‌ نگاشت‌ می تواند خیلی سریع عمق مطلب را به مخاطب برساند.

با استفاده از اینفوگرافی ها می توانید نتایج تحقیق یا داده های نظرسنجی از مخاطبان، خلاصه ای ازمقالات طولانی را در وبلاگ خود منتشر کنید.
همچنین برای تشریح مفاهیم سخت و دشوار یا ساده سازی مراحل یک فرایند نیز قابل استفاده است.

با طراحی اینفوگرافی برای مقالات خود می توانید ترافیک سایت تان را افزایش دهید. برای این منظورکافیست با استفاده از تبلیغات در اینستاگرام، مخاطبان تان را به بازدید از سایت خود ترغیب کنید، به شما اطمینان می دهم اطلاع‌ نگاشت‌ها مخاطبان تان را به وبلاگ تان میخکوب می کنند.

در زمینه تبلیغات اینستاگرامی می توانید با کارشناسان ما در شویراد تماس بگیرید و از مشاوره های رایگان تیم ما استفاده کنید.

امتیاز شما در رابطه با این مقاله ؟
[yasr_visitor_votes]
 حدیث شجاع زاده
حدیث شجاع زاده

میلیون‌ها بار تلاش کردم تا به هدفم نزدیک بشم و این داستان همچنان ادامه داره...
نویسنده، سئوکار و طراح تصاویر تیم تحریریه شویراد

 حدیث شجاع زاده
حدیث شجاع زاده

میلیون‌ها بار تلاش کردم تا به هدفم نزدیک بشم و این داستان همچنان ادامه داره...
نویسنده، سئوکار و طراح تصاویر تیم تحریریه شویراد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *