تبلیغات گسترده در تلگرام؛ افزایش شناخت برند و فروش

اشتراک گذاری:

تبلیغات گسترده در تلگرام یکی از پر بازده‌ترین و بهترین روش‌های تبلیغاتی است، که اگر به درستی انجام شود بازدهی بسیار بالایی میتواند برای شما داشته باشد. واقعیت این است که زندگی روزمره حقیقی ما با فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی گره خورده است؛ به طوری که کمتر کسی را می توان یافت که از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی استفاده نکند.

از رایج‌ترین کاربرد شبکه‌های اجتماعی، که آسان کردن ارتباط افراد است، فاکتور بگیریم؛ تأثیر زیادی را روی کسب‌و‌کار‌ها داشته‌اند. باید این حقیقت را بپذیریم، که شبکه‌های اجتماعی باعث رونق بسیاری از کسب‌و‌کارها شده اند و به بستر مناسبی برای تبلیغات محصولات و کسب و کارهایی تبدیل شده‌اند، که شاید کمتر کسی از وجود آن ها مطلع بود. یکی از این شبکه‌های اجتماعی، تلگرام است، که هم عمر زیادی دارد و هم محبوبیت بالایی بدست آورده است.

این پلتفرم از سال 2013 فعالیت می کند و محبوبیت زیادی را هم به عنوان پیام‌رسان و هم بستری برای دیده‌شدن در بین ما ایرانیان کسب کرده است؛ در واقع اکثر بیزینس‌های نوپا تبلیغات را با تلگرام شناختن و باعث شد که فروشگاه‌ها، کلینیک ها، شغل‌های خانگی و …  به سمت فضای مجازی سوق بیشتری پیدا کنند. به طوری که حتی پس از فیلتر شدن، چیزی از ارزش‌های تبلیغات گسترده در تلگرام کم نشد!

به همین جهت ما تصمیم گرفتیم در این مطلب شما را با تبلیغات گسترده در تلگرام آشنا کنیم. پس اگر کسب و کاری نوپا هستید یا می خواهید بیشتر دیده شوید و به درآمد بالایی به کمک تلگرام برسید، این پست برای شماست؛ همراه ما باشید.

بازدهی تبلیغات گسترده در تلگرام
تبلیغات گسترده در تلگرام؛ افزایش شناخت برند و فروش

منظور از تبلیغات گسترده در تلگرام چیست؟

تبلیغات یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت هر کسب‌وکار است. اما تبلیغات نیاز به هزینه، زمان و ابزار مناسب دارد. بسیاری از کسب‌وکارها نمی‌توانند از روش‌های سنتی تبلیغات مانند بیلبورد، تلویزیون و رادیو استفاده کنند، چرا که هزینه‌های آن‌ها بسیار بالاست و محدودیت‌های زیادی در انتخاب مخاطب و زمان دارند. بنابراین، به دنبال راه‌های جدید و خلاقانه‌ای برای تبلیغات هستند که به دیده‌شدن و بالا رفتن میزان فروش آن‌ها کمک کند. 

یکی از این راه‌های جدید و خلاقانه تبلیغات،  تبلیغ کردن در پیام‌رسان تلگرام است. 

تلگرام یک پلتفرم ارتباطی است که امکان ارسال پیام، فایل، عکس، ویدیو، صدا و استیکر  را برای کاربرانش فراهم کرده است. اما فراموش نکنید تلگرام فقط یک پیام‌رسان نیست!  بلکه یک رسانه اجتماعی است که شما می‌توانید برای ایجاد ارتباطات گسترده با مخاطبان‌تان استفاده کنید. 

وقتی پاول دورف از تلگرام رونمایی کرد، کمتر کسی تصور می‌کرد که این پلتفرم قرار است به یکی از کاربردی ترین پیام‌ رسان‌های جهان تبدیل شود. قبل‌تر از تلگرام، پیام‌رسان‌هایی مانند وایبر و واتساپ نیز مورد توجه مردم قرار گرفته بوده‌اند؛ اما هیچ‌کدام نتوانستند مانند تلگرام همه‌گیر شوند. در حال حاضر تلگرام  جایگاه ویژه‌ای در بین کاربران ایرانی‌ش دارد.  

 طبق آمار سایت BBC، تلگرام حدود 50 میلیون کاربر در ایران دارد که ۵۶٪ از کل جمعیت کشور را شامل می‌شود و  افراد زیادی از این پیام‌رسان برای کارهای روزمره و تجاری خود استفاده می‌کنند. 

برای درک بهتر مزیت‌های تلگرام، آن را همانند یک بیلبورد تبلیغاتی در اتوبانی پرترافیک در نظر بگیرید؛ در هر زمان و مکانی در دید مخاطب‌تان می‌باشد. در تلگرام نیز، مخاطبانش، صد‌ها مرتبه در طول روز به اختیار خود، به تلگرام سر می‌زنند و اگر تبلیغات شما درست انجام شود، همیشه جلوی چشم آن‌ها خواهد بود. 

عمده تفاوت بیلبورد و تلگرام در این است، که در اختیار داشتن یا حتی اجارۀ چند روزۀ بیلبورد در یک اتوبان پرترافیک، هزینۀ بسیار زیادی برای شما به همراه خواهد داشت. در حالیکه تبلیغات گسترده در تلگرام هم مقرون به صرفه است و هم در هر زمان و مکانی همراه مخاطب شماست.

شما می‌توانید در تلگرام، گروه، کانال و ربات برای انجام تبلیغات ایجاد کنید و دقیقاً همین ویژگی‌ها، این پلتفرم را به یکی از  پرطرفدارترین و پرکاربردترین  شبکۀ اجتماعی جهان تبدیل کرده است. این پیام‌رسان به خصوص در ایران با وجود فیلترینگ تلگرام، همچنان یکی از محبوب‌ترین رسانه‌ها برای بسیاری از کسب و کارها به شمار می‌آید. 

با این تفاصیل اگر شما هم می‌خواهید، از تلگرام به عنوان یک بیلبورد هوشمند و اثربخش استفاده کنید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

مطالبی که در این مقاله، یاد خواهید گرفت: 

  • چگونه از تلگرام به عنوان یک ابزار تبلیغاتی استفاده کنید. 
  • چگونه محتوای جذاب و مفید برای مخاطبان‌تان تولید کنید.  
  • چگونه بازخورد و آمار مخاطبان خود را بررسی کنید
  •  چگونه با تبلیغات گسترده در تلگرام، برند خود را ترویج کنید. 
  • چگونه با جلب اعتماد و توجه مخاطبان‌تان درآمد خود را افزایش دهید.
تبلیغات گسترده در تلگرام

راه اندازی بیزنس در تلگرام (تلگرام مارکتینگ)

در این قسمت می خواهیم درباره نحوه راه اندازی کسب و کار بر روی تلگرام صحبت کنیم. شما نیز اگر بتازگی تصمیم گرفتید فعالیت بیزنسی خود را بر روی تلگرام شروع کنید؛  با من همراه باشید تا به شما بگویم چگونه از تلگرام برای تقویت کسب و کارتان بهره ببرید.

  • افتتاح یک حساب کاربری بیزنسی 
  • آشنایی با محیط تلگرام ( پلاس مسنجر ) 
  • افتتاح کانال بیزنسی 
  • آشنایی با تنظیمات اولیه کانال 
  • بایو نویسی و لوگوی مناسب 
  • تکنیک و قلق‌های یک کانال اصولی 
  • آشنایی با Statistics  کانال تلگرام ( اینسایت تلگرام)‌
  • بازاریابی 
  • تبلیغات 
  • فروش 
  • راه‌های درآمدزایی از تلگرام 
  • تبلیغات در شرایط بحران 
  • طراحی بنر 
  • کپشن نویسی 

باز کردن یک اکانت(حساب کاربری) بیزنسی در تلگرام

برای شروع فعالیت بیزنسی تان در تلگرام، یک اکانت جداگانه بسازید؛ یعنی اکانتی که مختص فعالیت های بیزنس تان باشد و چت خصوصی با دوستانتان در آن اکانت نداشته باشید. توصیه می کنیم برای ساخت این اکانت به هیچ عنوان از شماره مجازی استفاده نکنید و با شماره واقعی به اسم خودتان حساب کاربری تان را بسازید. اگر با شماره مجازی اکانت خود را بسازید، امکان دارد اکانت تان هک شود؛ در این صورت اکانت تان برای همیشه از دسترس تان خارج شده و تمام زحمتتان به هدر خواهد رفت.
بعد از ساخت اکانت کاربری، در بیو پروفایل تان در مورد کسب و کارتان یک توضیح کوتاه و شفاف بنویسید؛ این بایو نویسی اکانت شخصی به مخاطب کمک می کند که به شما اعتماد کند یا بعبارتی مطمئن شود که به فرد درستی پیام ارسال می کند.

فعالیت در محیط تلگرام پلاس مسنجر

برای فعالیت بیزنسی در تلگرام بهتر است از پوسته پلاس مسنجر تلگرام استفاده کنید. چرا پلاس مسنجر؟

  1. از محیط امنی برخوردار است؛ تبلیغات هم ندارد.
  2. پلاس مسنجر هم مانند تلگرام اصلی،‌خیلی سریع آپدیت می دهد.
  3. بخش پیشرفته مدیریت؛ دسته بندی گروه ها، سوپر گروه ها، کانال ها، یوزرها
  4. بر روی پلاس مسنجر می توانید تا 10 اکانت را جوین کنید؛ در تلگرام اصلی حداکثر 4 تا اکانت تلگرامی می توانید لاگین کنید.

توجه کنید پلاس مسنجر فقط بر روی سیستم اندروید موجود است.

باز کردن یک کانال بیزنسی

برای راه اندازی بیزنس در تلگرام، بهتر است یک کانال برای معرفی خدمات و یا محصولات کسب و کارتان بزنید.

بایو نویسی و انتخاب لوگوی مناسب

اولین آیتم برای یک کانال حرفه ای، انتخاب لوگوی مناسب است. در کانال های تلگرامی وقتی یک پستی ارسال می شود، در اول صف قرار می گیرد؛ برخلاف پست گذاری اینستاگرام که طبق الگوریتم، پست مربوطه را هر 24 ساعت یکبار برای مخاطبان نمایش دهد. یعنی در تلگرام با انتشار پست ها بعدی، پست شما به آخر صف منتقل می شود.

به همین دلیل رنگ لوگوی (عکس پروفایل) شما می تواند وجه تمایز کانال تان با دیگران شود و به دیده شدن پست شما در بین چندین پست کانال کمک کند.

بعد از انتخاب لوگو، یک اسم و بیو جذاب برای کانال تان انتخاب کنید.

تنطیمات اولیه کانال

در قسمت تنظیمات کانال، ری اکشن ها را فعال کنید.

موضوع بعدی داشتن یک گروه برای کانال تان است؛ پس یک گروه بزنید. اسم و بایو و لوگو براش انتخاب کنید؛ توجه کنید رنگ عکسی که برای گروه انتخاب می کنید متفاوت از رنگ کانال باشد تا مخاطب بیشتر با گروه شما درگیر شود. در نهایت گروه را به سوپر گروه تبدیل کرده و به کانال تان وصل کنید.

در اینستاگرام شما برای تغییر اسم پیج تون محدودیت دارید و در طول ۱۴ روز  فقط 2 بار می توانید نام پیج را عوض کنید. اما در تلگرام هنوز چنین محدودیتی اعمال نشده و شما می توانید اسم کانال تون را زود به زود تغییر دهید؛ در حالت کلی اسمی انتخاب کنید که بیشتر دیده شود.

و بقیه سرفصل ها عبارتند از:‌

  • تکنیک و قلق های یک کانال اصولی
  • آشنایی باStatistics کانال (اینسایت تلگرام)
  • ارائه محتوای مناسب
  • بازاریابی 
  • تبلیغات 
  • فروش 
  • راه‌های درآمدزایی از تلگرام 
  • تبلیغات در شرایط بحران 
  • طراحی بنر 
  • کپشن نویسی 

تبلیغات گسترده تلگرام چگونه انجام می‌شود؟

ایرانیان همیشه خلاقیت خاص خودشان را دارند و در هر زمینه ای صاحب سبک هستند؛ در زمینه تبلیغات نیز روش های نوین خودشان را به وجود آورده اند مانند: کانال ها و ربات های تلگرامی!

تبلیغات گسترده در کانال های پرمخاطب تلگرام به دو صورت  انجام می گیرد:

روش اول تبلیغات تکی و روش دوم تبلیغات گسترده در کانال ها.

در روش اول (تکی/تعرفه ای)‌: تبلیغ شما هدفمندتر می باشد و میتوانید قبل از اجرا مشخص کنید، که در چه کانالی تبلیغ شما اجرا شود.

در روش دوم تبلیغات گسترده در تلگرام (تبلیغات انبوه): بر خلاف تبلیغات تکی، تبلیغ شما در تعداد کانال های بیشتری توزیع می شود و بسته به میزان بازدید از پست و تبلیغ خودتان، هزینه می پردازید؛ به جز میزان بازدید، پست آزاد بودن تبلیغات شما یا پست آخر بودن تبلیغ شما، در میزان هزینه تاثیر می گذارد.

مزیت مهمی که این تبلیغات دارد، کیفیت بالای محتوا و هزینه های به صرفه و بازده بالا است.

تصور کنید می خواهید در تلگرام به صورت گسترده تبلیغات انجام دهید؛ چه مراحلی را طی می کنید؟

  • ابتدا به دنبال کانالی می گردید، که به کسب و کار شما مرتبط باشد.
  • سپس بازدید و بازدهی آن کانال را بررسی می کنید.
  • پس از طی این مراحل و انتخاب کانال، تایمی را برای هماهنگی با ادمین کانال صرف می کنید.
  • در نهایت بعد از توافق رسیدن سر قیمت و پرداخت هزینه تبلیغات شما در کانال مربوطه منتشر می‌شود.

اما اگر خودتان مهارت و وقت کافی برای جستجو و انتخاب یک کانال معتبر برای تبلیغات را ندارید؛ کافیست با تیم ما در شویراد هماهنگ شوید. تیم شویراد به عنوان یک رابط بین شما و کانال های تبلیغاتی عمل می کند و تبلیغات شما را در بهترین و پربازده ترین کانال ها توزیع می کند و برای شما یک تبلیغ کارآمد انجام می دهد و دیگر نیاز نیست نگران بازده تبلیغات خودتان باشید.

مزیتی که در تبلیغات کانال تلگرامی وجود دارد این است که شما محدودیتی از نظر تعداد کاراکتر ندارد و به طور متوسط 90 درصد توسط مخاطبین دیده می شود؛ حتی قابلیت اشتراک گذاری در قالب متن و تصویر و ویدئو نیز وجود دارد که نقطه قوت این نوع تبلیغات به شمار می رود.

تبلیغات تلگرامی

چند نکته کلیدی

1- تبلیغات انبوه در تلگرام به کمک خرید سامانه ها و پنل هایی که در اینترنت وجود دارد و با دسترسی به تعداد زیادی از شماره ها، صورت می گیرد.

2-  سوپرگروه ها که قابلیت داشتن اعضای چندهزار نفره را دارند و شما می توانید در این گروه ها تبلیغات انجام دهید.

3-  موثرترین روش تبلیغات گسترده در تلگرام، تبلیغات در کانال ها است که به شما بازخورد مالی خوبی را می دهند.

در این روش شما بر اساس مدت زمان معین یا تعداد بازدیدهای مدنظر خودتان نسبت به انتشار تبلیغ در کانال اقدام می کنید، که سبب تعیین هزینه ها می شود؛ اما در حالت کلی هر ادمین تعرفه خودش را تعیین می کند.

بهترین نوع کانالی که شما می توانید برای تبلیغات گسترده در تلگرام انتخاب کنید، تبلیغاتی هستند که مخاطبان هدف شما با تفکیک جنسیت و سن یا حتی نوع کسب کار و منطقه سکونت عضو هستند.

بسته به این که حوزه کسب و کار شما چه چیزی باشد، کانال های خبری، کانال مهارت های زندگی یا روانشناسی و حتی مهندسی و ساختمان، خرید و فروش کالا و اطلاعات علمی ورزشی، کانال های خوبی هستند، که شما می توانید تبلیغات خودتان را به آن ها بسپارید و بازده خوبی را دریافت کنید.

انواع تبلیغات در تلگرام

چگونه در کانال‌های تلگرام تبلیغ کنیم؟ ( تبلیغ در کانال‌های پربازدید )

برای آن که به کمک تبلیغات گسترده در تلگرام، برای شما افزایش عضو و بازدید بالاتر را به دنبال داشته باشد؛ باید به طراحی متن تبلیغاتی و طراحی گرافیکی تصویری تبلیغتان و ساخت لینک جوین و نیز اطلاعات تماس دقت کنید.

هر اندازه که متن شما جذاب تر و تصویر شما در یک بنر زیباتر باشد، مخاطب بیشتر جذب می شود.

تبلیغ همزمان در کانال های تلگرامی به نفع شما است؛ زیرا در حدود 2 درصد از مخاطبان شما در تبلیغ که برای اولین بار مشاهده می کنند، با شما تماس می گیرند و در حدود 5 درصد از مخاطبان هدف شما در بار دوم مشاهده تبلیغ شما  و در نهایت 8 درصد از مشتریان شما با دیدن بار سوم تبلیغ شما، به دست می آیند.

1. تبلیغات بازدیدی

یکی از رایج ترین روش‌های تبلیغاتی در تلگرام است و شما فقط به اندازه تعداد بازدیدهای تبلیغ‌تان، هزینه پرداخت می‌کنید. تبلیغات بازدیدی تلگرام یک روش بسیار قابل اعتماد است و به کمک آپشن بازدید تلگرام (view) می‌توانید بازدهی کمپین خود را به راحتی اندازه بگیرید.

برای انجام این تبلیغات کافیست کانال مرتبط با حوزه کسب و کار خودتان را مشخص کنید و از ادمین کانال بخواهید که تبلیغات شما را در کانال منتشر کند.

تبلیغات بازدیدی تلگرام به دلیل دریافت فیدبک بالا و هزینه مقرون به صرفه، بهترین روش تبلیغاتی در تلگرام محسوب می‌شود.

  • در این روش شما فقط به ازای تعداد بازدیدهایی که از تبلیغ‌تان می‌شود هزینه پرداخت می‌کنید.
  • این روش اقتصادی است و شما می‌توانید با محدود کردن بودجه خود، تبلیغتان را در کانال‌های مرتبط با کسب و کار خود قرار دهید.
  • تعداد بازدیدها از روی علامت چشم که در گوشه پایینی پیام‌های تلگرام وجود دارد مشخص می‌شود.
  • این روش برای معرفی برند، محصول، خدمات، وبسایت و یا کانال خود مناسب است.
تبلیغات بازدیدی تلگرام

2. تبلیغات ساعتی در تلگرام

در این روش شما ساعات خاصی را انتخاب کرده و از مدیر کانال بخواهید تبلیغ شما را طی آن ساعات نمایش دهد؛ معمولاً به صورت 12 ساعته و 24 ساعته ارائه می‌شود.
این روش کم دردسرتر از تبلیغات بازدیدی است و شما می‌توانید با پرداخت یک هزینه ثابت، تبلیغتان را در کانال‌های پربازدید قرار دهید.
انتخاب بهترین ساعت برای تبلیغات در این روش بسیار مهم است و باید با توجه به سن، جنسیت، شغل و علایق مخاطبان مورد هدف خود، ساعتی را انتخاب کنید که آنلاین هستند.

در این روش معروف به تبلیغات تعرفه‌ای در تلگرام است.

در تبلیغات تعرفه‌ای یک هزینه ثابت را برای قرار گرفتن تبلیغتان در کانال پرداخت می‌کنید و تبلیغ شما به مدت مشخصی در کانال نمایش داده می‌شود. این روش معمولاً به صورت 12 ساعته یا 24 ساعته ارائه می‌شود و برای کسانی که می‌خواهند تبلیغات خود را در کانال‌های پربازدید قرار دهند مناسب است.

3. تبلیغات کلیکی در تلگرام

در این نوع تبلیغات، شما بر اساس تعداد کلیک‌هایی که روی تبلیغ شما شده و ورودی که دریافت کرده‌اید، هزینه پرداخت می‌کنید. این روش نیز مقرون به صرفه و مناسب برای معرفی محصول یا وبسایت شما است. اما نیاز به سامانه‌های خاصی برای آگاهی از تعداد کلیک‌ها دارید.

  • در این روش شما به ازای هر کلیکی که کاربران بر روی تبلیغ شما انجام می‌دهند هزینه پرداخت می‌کنید.
  • این روش برای کسانی که می‌خواهند تبلیغات خود را به صورت هدفمند و مستقیم به مخاطبان مورد نظر برسانند مناسب است.
  • شما می‌توانید با انتخاب کانال‌های مرتبط با کسب و کار خود، تبلیغ‌تان را به صورت یک دکمه یا یک لینک در پایان پیام‌های آنها قرار دهید.
  • این روش برای افزایش ترافیک وبسایت، افزایش فروش محصولات و خدمات، افزایش اشتراک‌گذاری و پیشنهاد تبلیغات موثر است.

این روش برای اپلیکیشن های موبایلی و وب سایت ها مناسب است.

4. تبلیغات گسترده در تلگرام

برای انجام تبلیغات گسترده بایستی با یک تیم تبلیغاتی و بازاریابی تماس گرفته و با ارائه اطلاعات مورد نیاز از ایشان می‌خواهید تا مسئولیت انجام تبلیغات شما در تلگرام را به عهده بگیرند.

این روش برای افزایش شناخت برند، جذب مشتری جدید، ایجاد اعتبار و اعتماد و افزایش فروش موثر است.

تبلیغات گسترده در تلگرام نیازمند بودجه بالا و همچنین اعتماد به تیم تبلیغاتی است.

برای کسانی که می‌خواهند تبلیغات خود را در چندین کانال با موضوعات مختلف و با تعداد زیادی از مخاطبان انجام دهند مناسب است.

5. افزایش ممبر کانال تلگرام

افزایش ممبر کانال تلگرام یعنی جذب اعضای جدید برای کانال خود که می‌تواند به روش‌های مختلفی انجام شود.
شما می‌توانید با تبلیغ کانال خود در کانال‌های دیگر، ارسال لینک کانال خود به دوستان و آشنایان، ایجاد محتوای جذاب و ارزشمند، ارائه جوایز و تخفیفات و یا خرید ممبر از شرکت‌های متخصص، تعداد اعضای کانال خود را افزایش دهید.
این روش برای افزایش دیده شدن تبلیغات، افزایش اعتبار و اعتماد کانال، افزایش تعامل و بازخورد و افزایش فروش موثر است.
این روش نیازمند صبر و تلاش زیاد است و یا شما باید برای خرید ممبر هزینه پرداخت کنید.

یکی از روش های رایجی است، که به کمک افراد فعال در این حوزه استفاده می شود.

توصیه تیم شویراد به شما این است که اگر صاحب کسب و کار جدیدی هستید، از روش افزایش ممبر استفاده نکنید؛ زیرا کمکی به رشد کسب و کار شما نخواهد کرد.

در نظر داشته باشید که افرادی که به کانال شما اضافه می شوند، دو گروه هستند.

گروه اول عضو های فیک هستند و گروه دوم افراد واقعی هستند، که تنها به کانال شما اضافه شده اند و تبلیغات شما برایشان مهم نیست! پس شما تعاملی با اعضای کانالتان نخواهید داشت و افزایش عضو برایتان تنها به صورت عددی در بالای کانالتان خواهد ماند.

مهم!

تبلیغات پراکسی بهترین روش برای جذب ممبر واقعی و هدفمند در تلگرام است. در این روش شما می‌توانید کانال خود را به عنوان اسپانسر یک پراکسی تلگرام معرفی کنید.

شما می‌توانید با انتخاب پراکسی‌های با آمار وصلی بالا، تبلیغات خود را به کاربرانی که از آن پراکسی استفاده می‌کنند نمایش دهید. این روش برای افزایش فروش، بازدید و تعامل با مشتریان موثر است.

تبلیغات پروکسی

6. طراحی و ساخت ربات تلگرام

ربات تلگرام یک نرم‌افزار هوشمند است که می‌تواند با کاربران تلگرام ارتباط برقرار کند و به درخواست‌های آنها پاسخ دهد.
شما می‌توانید یک ربات تلگرام برای کسب و کار خود طراحی و ساخته و از آن برای ارائه خدمات، اطلاع‌رسانی، پشتیبانی، بازاریابی و فروش استفاده کنید.
این روش نیازمند داشتن دانش فنی و برنامه‌نویسی است و یا شما باید از یک شرکت طراحی و ساخت ربات تلگرام خدمات بگیرید.
ساخت ربات تلگرام برای افزایش رضایت مشتریان، ایجاد تعامل و انگیزه، کاهش هزینه‌های انسانی و افزایش سرعت و دقت در ارائه خدمات مفید است.

7. پاپ آپ در تلگرام

یکی دیگر از روش های تبلیغات گسترده در تلگرام که می توانیم به شما معرفی کنیم، تبلیغات پاپ آپ است. پاپ آپ ها دسته های مختلفی دارند که هر کدام کیفیت و بازدهی مختلفی دارند.

مزیتی که این روش دارد، این است که شما می توانید از واقعی بودن اعضای آن مطمئن باشید؛ چرایی این را به شما می گوییم.

تبلیغات شما برای کسانی که از تلگرام های غیر رسمی استفاده می کنند فرستاده می شود و افراد می توانند عضو کانال شوند یا آن را نادیده بگیرند. بخاطر اینکه عضویت در این روش اختیاری است، ممبر های واقعی به شما می دهد؛ البته در نظر داشته باشید که اگر این روش به درستی صورت نگیرد، فایده ای برای شما نخواهد داشت.

در پاپ آپ تلگرام، پیام‌های خود را به صورت یک پنجره کوچک و موقت در بالای صفحه نمایش کاربران نشان می‌دهید. این روش برای افزایش بازدید، ارتباط و وفاداری کاربران موثر است.

برای جلب توجه سریع و ارسال پیام‌های مهم و فوری مناسب است؛ شما می‌توانید تنظیمات پاپ آپ را برای مخاطبین خاص یا همه کاربران اعمال کنید.

ما در تیم شویراد برای شما بهترین نوع تبلیغات را با توجه به اهداف و امکانات شما برایتان در نظر می گیریم.

مزایای تبلیغات انبوه تلگرام

چرا شویراد را برای تبلیغات گسترده تلگرام انتخاب کنیم؟

اینکه از کجا شروع کنید، قدم مهمی است که باید در شروع تبلیغات بردارید. توصیه ما به شما این است که با کارشناسان تیم شویراد در ارتباط باشید. اما چرا؟! چون تیم شویراد تفاوت هایی با دیگر تیم های دیجیتال مارکتینگ دارد که آن را منحصر به فرد کرده است.

اگر این ویژگی های منحصر به فرد شویراد را به شما بگوییم، لحظه ای برای انتخاب شویراد درنگ نخواهید کرد.

از زمانی که شما با کارشناسان ما در شویراد ارتباط می گیرید تا برای شما تبلیغات گسترده در تلگرام انجام دهند، آنالیز دقیق و جامعی از بنر تبلیغاتی شما صورت می گیرد و تغییرات لازم برای نتیجه بهتر در بنر تبلیغاتی شما انجام می شود.

مشاوران ما در شویراد بسته به این که موضوع فعالیت شما در چه زمینه ای باشد، کانال پر بازده را معرفی خواهند کرد تا بالاترین فیدبک را از تبلیغات داشته باشید.

کارشناسان ما در شویراد با استراتژی های بی نظیر تبلیغاتی که به کمک دقیق ترین داده ها، تنظیم می کنند، این اطمینان را به شما می دهند که می توانید به راحتی بازار هدف بزرگی را تسخیر کنید.

شویراد به شما این امکان را می دهد تا با مجریان تبلیغاتی به صورت مستقیم در ارتباط باشید و هزینه های تبلیغات خودتان را حتی تا 50 درصد کاهش دهید و بتوانید گسترده تر تبلیغات کنید.

دامنه شناخت شما از کانال ها برای تبلیغات گسترده در تلگرام محدود است و شاید نهایت به 500 کانال برسد، اما کارشناسان ما در شویراد، شاید ده ها یا صد ها برابر شما کانال پر بازده در زمینه فعالیت شما بشناسند.

آرشیو بندی هم یکی از مزیت های تیم شویراد است که شامل آرشیو بندی کانال های خبری، کانال های بانوان، کانال های ورزشی و … می شود.

شویراد کمک می کند تا کانال هایی که تبلیغات زیادی را قبول نمی کنند، تبلیغات شما را انجام دهند.

چیزی در مورد اعضای فیک شنیده اید؟ شویراد با تبلیغات درستی که انجام می دهد، از چنین آسیب هایی پیشگیری می کند.

شویراد زیرساخت های لازم کسب و کار شما را فراهم می کنند تا به صورت اصولی پیش بروید و از دادن تبلیغات به کانال هایی که پیشینه خوبی ندارند، جلوگیری می کنند.

شما به جای ارتباط با چندین مجری تبلیغاتی، تنها کافیست با کارشناسان شویراد ارتباط بگیرید.

اصطلاحات تبلیغات تلگرامی

اصطلاحات رایج تبلیغات گسترده در تلگرام عبارتند از:

بنر 

یک فایل به همراه متن می باشد؛ ترکیبی از عکس و متن، ویدئو و متن می باشد که تبلیغات تک بنر یا بنر شیشه ای نامیده می شود. تبلیغات تک بنری رایج ترین شکل تبلیغات در تلگرام است و کارایی بالایی دارد. این بنرها که دارای دکمه های شیشه ای هستند توسط ربات ساخته شده و کد آن جهت تبلیغات در اختیار صاحبان کانال قرار می گیرد؛ صاحبان این کانال ها با وارد کردن کد در کانال، بنر را مشاهده می کنند.

بنر هایپری

این نوع بنر یک هایپرلینک است؛ متنی که بخشی از آن  هایپر شده است. 

ریپ ( یا ریپلای ) 

ریپ مخفف ریپلای است؛ در ابتدای کار تبلیغات تلگرام، برای اینکه کانال ها عملکرد بهتری از تبلیغات داشته باشند، یک اسکریپت کوتاه با بنر تبلیغاتی به کانال ها می دادند که در آن بر محتوای بنر تاکید شده است. ریپلای در تبلیغات، مبنایی جهت شمارش بازدید کانال ها و پرداخت به آن ها می باشد. به مرور زمان با افزایش هزینه تبلیغات، لینک درج شده در بنر با ریپلای متفاوت در نظر گرفته شد. 

بسیاری از افرادی که می خواستند هزینه کمتری بپردازند یا بنر خوبی برای خود نداشتند، تبلیغات ریپلای را انتخاب می کردند.

در شرایط فعلی تبلیغات گسترده در تلگرام به صورت درج بنر و ریپلای در کانال ها  انجام می شود؛ حال مشتری بنر و ریپلای امکان دارد یک نفر باشد یا اینکه دو مشتری متفاوت باشد. تبلیغات به شکل بنر و ریپلای، از بنرهای تکی مؤثرتر هستند؛ ضمن اینکه تبلیغات صرفاً به صورت ریپلای نسبت به دو حالت دیگر کارایی کمتری دارند.

ریپلای هایپر لینک و بنر هایپر لینک، تقریباً یکی هستند؛ با این تفاوت که متن  ریپلای بسیار کوتاه تر از بنر است.

ویو 

در زیر تمام پست های تلگرام در سمت راست، تبلیغات یا پست های کانال، عددی نمایش داده می شود که بیانگر تعداد افرادی است که از آن پست بازدید کرده اند. در این روش تبلیغات تعداد بازدیدها به دو صورت شمارش می شود: 

روش اول: به عنوان مثال، مشتری درخواست 1000 بازدید در بنر تبلیغاتی خود را دارد؛ در این حالت، همه کانال ها یک بنر مشترک را ارسال می کنند.

روش دوم: مشتری درخواست 1000 بازدید در کل شات ها را دارد؛ این تبلیغات به دلیل همپوشانی ویو، ارزانتر از حالت اول می باشد. 

شات کردن

شات را به جای اسکرین شات استفاده می کنند؛ پس از اتمام تبلیغات گسترده در تلگرام، کانال ها از تبلیغ مربوطه اسکرین شات می گیرند سپس بر اساس تعداد ویوها که در شات نشان داده می شود، پرداخت صورت می گیرد. 

همپوشانی ویو

در تبلیغات گسترده در تلگرام، اگر پست بزرگتر باشد بازدید بیشتری خواهد داشت.

کا 

به هر هزار بازدید (ویو)  یک کا (1 k) گفته می شود. 

شمارش پست‌ها 

در تبلیغات با محدودیت پستی، بسیاری از مشتریان شکایت دارند که تبلیغ ما به 5 پست محدود شده است، اما در کانال  بعد  تبلیغ ما، 8 پست درج شده است.

لازم به ذکر است که محاسبه تعداد پست بعد از درج تبلیغ با محاسبه تعداد پست های معمولی متفاوت است؛ به این ترتیب اگر صاحب کانال بعد از درج تبلیغ شما، یک تبلیغ دیگری را بگذارد، تبلیغ مربوطه به همراه ریپلای ، به عنوان یک پست به شمار می آید. در کانال های موسیقی، رمان ها یا کانال هایی که فایل ها را آپلود می کنند به همراه  فایل های مربوطه، یک پست در نظر گرفته می شود.

ریشات 

ریشات یعنی ارسال مجدد پست؛ صاحب کانال بایستی تبلیغ را مجددا در کانال خود درج نماید. 

تبلیغات کلیکی

یکی دیگر از تبلیغات گسترده در تلگرام، تبلیغات کلیکی می باشد؛ هر بار که کاربر بر روی لینک مورد نظر شما کلیک می کند، شما بایستی برای هر کلیک هزینه پرداخت کنید. این روش تبلیغات در تلگرام، پرداخت هزینه به ازای هر تعداد کلیک، یکی از مقرون به صرفه ترین روش هاست.

تبلیغ دو بنره

اینگونه تبلیغات شامل دو بنر می باشد، که یکی از بنرها به عنوان بنر اصلی در بالای پست قرار می گیرد و بنر بعدی در ریپلای و درست زیر بنر اول قرار می گیرد.

تبلیغات یو تی ام دار

با لینک UTM به راحتی می توانید ببینید که مشتریان از کدام تبلیغات، سایت و پلتفرمی به سایت شما آمده اند؛ تبلیغات UTM حاوی تبلیغاتی است که لینک داخل متن UTM است.

انواع تبلیغات در تلگرام

  • تبلیغات ویو 
  • تبلیغات زمانی

تبلیغات ویو: در این صورت مشتری بر اساس بازدید درخواست تبلیغات می کند و بودجه تبلیغات مشخص است

تبلیغات زمانی: در تبلیغات زمانی، مشتری درخواست تبلیغات بر اساس زمان می کند (مثلاً 8 ساعت، 24 ساعت یا…) و بودجه دقیق پس از به پایان رسیدن تبلیغات به دست می آید.

نحوه ارسال پست تبلیغاتی در کانال‌های تلگرام

تبلغات در کانال های تلگرام به سه شکل زیر انجام می‌شود:

  • تبلیغات پست آزاد
  • تبلیغات با محدودیت پستی
  • تبلیغ پست آخر 

تبلیغات پست آزاد 

در این روش، شما پیام تبلیغاتی خود را در کانالی که با آن قرارداد دارید می‌فرستید و ادمین های کانال تلگرام اجازه دارند پس از انتشار تبلیغ شما، هر تعداد پست که می خواهند ارسال کنند. البته در این روش پس از چند ساعت بازدهی تبلیغات به نصف می رسد و روند نزولی را طی می کند؛ زیرا تبلیغات پس از گذشت یک بازه زمانی دربین تعداد بیشمار پست‌های ارسال شده گم می شود.

در واقع در ارسال پست آزاد، تبلیغ شما به جای آنکه در معرض دید بیشتری قرار گیرد، تبلیغ به اصطلاح دفن شود و تعداد بازدید آن کاهش یابد. بنابراین تبلیغات پست آزاد بازدهی پایینی دارند و برای کسب و کارهایی که می‌خواهند به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنند، به هیچ عنوان مناسب نمی‌باشد.

تبلیغات با محدودیت پستی

  • در این روش، شما پیام تبلیغاتی خود را در کانالی که با آن قرارداد دارید می‌فرستید و ادمین کانال در ارسال پست‌‌های بعدی کانال محدودیت دارد. این محدودیت به دو صورت است:‌

    ادمین کانال نمی‌تواند بعد از انتشار پست شما تا مدت معینی (مثلا یک ساعت یا یک روز) پست دیگری در کانال بگذارد.
  • ادمین کانال، تعداد مشخصی پست ( طوری که تبلیغات شما در معرض دید ممبرهای کانال باشد) را پس از درج تبلیغات شما در کانال قرار می دهد.

با توجه به محدودیت‌‌های موجود، تبلیغات شما را در معرض دید بیشتری قرار می‌گیرد و متعاقباً تعداد بازدید آن نیز افزایش می‌یابد. بنابراین تبلیغات با محدودیت پستی بازدهی بالاتری دارند و مناسب کسب و کارهایی است که می‌خواهند به مخاطبان خاصی دسترسی پیدا کنند.

تبلیغ پست آخر 

در تبلیغات پست آخر، پس از درج تبلیغ در کانال، هیچ پستی گذاشته نمی شود؛ در واقع تبلیغ درج شده آخرین پست می باشد. این نوع تبلیغات گران ترین نوع تبلیغات تلگرامی می باشد و مناسب سازمان هایی است که محدودیت هزینه ای ندارند. بهترین زمان برای این نوع تبلیغات گسترده در تلگرام، شب تا صبح است که صاحب کانال ها قصد ارسال پست در کانال خود را ندارند.

در تبلیغ پست آخر ، شما پیام تبلیغاتی خود را در کانالی که با آن قرارداد دارید می‌فرستید و ادمین کانال می‌تواند بعد از آن پست‌های دیگری بگذارد، اما تبلیغ شما همیشه به عنوان پست آخر کانال محسوب می‌شود.

در این روش، تبلیغ شما در معرض دید همه کاربرانی که به کانال مراجعه می‌کنند قرار می‌گیرد و قطعاً تعداد بازدید و کلیک بیشتری نیز دریافت خواهد کرد؛ بنابراین تبلیغ پست آخر بازدهی بسیار بالایی دارد.

با توجه به توضیحات گفته شده

تبلیغات با محدودیت پستی یا تبلیغ پست آخر بهترین روش تبلیغاتی در کانال‌های تلگرام است.

 

آشنایی با اصلاحات تلگرامی : یک کانال یا گروه دارای سه شناسه ورودی می باشد

1 : آیدی ID یا همان تگ که برای کانال ، گروه یا پروفایل شخص که در حالت عمومی(public) بکار می رود مثل t.me/shoyrad_com

2 : لینک جوین که برای کانال یا گروه های خصوصی بکار می رود.

پ ن: لینک جوین در هر دو حالت (عمومی و خصوصی) کار می کند و قابلیت ریوک (Revoke) یا همان عوض شدن را دارد.

3: ایدی عددی که مختص گروه،کانال یا فرد( profile) می باشد و قابل تغییر نیست.

ما در آژانس تبلیغاتی شویراد سعی داریم تا شما را با تمام اصطلاحات خاص تلگرامی و سایر شبکه های اجتماعی آشنا کنیم.

تبلیغات گسترده تلگرام

توصیه ما به شما

تبلیغات گسترده در تلگرام، نیازمند دانش و تخصص است و کسب بازدهی بالا از آن به فاکتورهای زیادی بستگی دارد.

این که هدف شما از تبلیغات  چه چیزی باشد یا در چه حوزه ای فعالیت کنید و سابقه کسب و کار شما چه اندازه باشد، نیازمند اقدامات متفاوتی خواهد بود.

ما در شویراد با در نظرگرفتن حوزه فعالیت شما و نیز سابقه شما در دنیای حقیقی و مجازی و بسته به امکانات و بودجه مدنظر، بهترین و پربازده ترین تبلیغات را انجام می دهیم و شما می توانید بدون نگرانی از نتیجه، تبلیغ خودتان را به ما بسپارید و از نتیجه لذت ببرید.

پس برای افزایش درامد خودتان در کمترین زمان با تبلیغات گسترده در تلگرام، با کارشناسان خبره تبلیغات در تیم شویراد در ارتباط باشید.

 برای افزایش آگاهی‌تان درباره ترندهای تبلیغاتی تلگرام در ربات کلاب آقای تبلیغات  عضو شوید.

درخواست مشاوره

دسترسی ارگانیک به کاربران عالی و ارزشمند، اما محدود است، برای همین هر کسب‌وکاری نیاز به تبلیغات آنلاین دارد تا مشتریان بیشتری را جذب کند. این روزها افراد ساعت‌ها وقتشان را با کامپیوترهای شخصی یا گوشی‌های هوشمند می‌گذرانند. با تبلیغات آنلاین، از این فرصت استفاده کنید و در برابر مخاطبان کسب‌وکارتان ظاهر شوی

ارسال درخواست مشاوره

8 پاسخ

  1. من شرکت خدمات مالیاتی دارم به چه شکلی می تونم تبلیغ کنم کارمو؟ همینایی که برای تبلیغ محصولات گفته میشه رو کار ما تقریبا نمی شه انجام داد لطفا یه راهنمایی کنین اگه بشه یه منبع معرفی کنین در مورد تبلیغات کارهای خدماتی نمونه کار دارین خودتون معرفی کنین

  2. به نظرم تلگرام قابلیت های بسیار بیشتری هم برای کانال‌های تبلیغات داره .. یه سوال داشتم
    چطور میشه علاوه بر restric کردن کانال اجازه ندیم اسکرین ریکورد یا اسکرین شات از اطلاعات کانال گرفته شه ؟

  3. با وجود اختلالاتی که این چند روز اخیر اینستاگرام داشته، تبلیغات رو بیاریم رو تلگرام بهتره؟ یا هم اینستا باشه هم تلگرام؟ ضمن اینکه بودجه تبلیغاتی برای یک کانال رو اوکی هستیم الان لطفا پاسخ دهید. ممنون

    1. سلام
      هر دو خوبه ولی جذب هر کدوم فرق داره بازدهی اینستا خوبه البته بیشتر برای فروش محصول تلگرام بیشتر برای دیده شدن محصول که روش های مختلفی داره برای جذب کردن و هر تبلیغی به سختی جذب می کنه و اینکه هزینه اش کمتره نسبت به اینستاگرام تلگرام خوبی که داره سرعتش هست در کل روی هر دو اپ تلگرام و اینستاگرام فعالیت انجام بشه بهتره چون عده ای با تلگرام راحتن عده ای با انیستاگرام
      اینستاگرام تبلیغات استوری و پست داره
      ولی تلگرام تبلیغاتش زیاد تره پست و اد اجباری و تضمیمی و اسپانسر شدن و غیره در طول ۲۴ ساعت دوبار میشه تبلیغ انجام داد یکی صبح ها یکی عصر ها
      ولی اینستاگرام نه هر چه زودتر انجام بشه برای استوری بازدهی بهتره استوری تبلیغ اول تا سوم خوبه و اخر

  4. هزینه تبلیغات تلگرام تو چه کانال‌هایی مناسب‌تره؟ البته به شرطی که بازدهی ش بد نباشه … لیست تعرفه‌های کانال ها رو موجود دارین ممنون میشم راهنمایی کنین

    1. هر کدام به اندازه خود بازدهی و فیدبک خودش رو داره 😉
      شما قبلش باید هدفتون از تبلیغات رو بدونید

    2. تبلیغات تلگرام با صرفه تره، ولی بازدهی ش کمتر از تبلیغات اینستا هست. از طرفی تبلیغات تلگرام به فقط به صورت پستی انجام میشه، چون استوری برا خیلی ها فعال نیست، پس نمیشه رو تبلیغات استوری تلگرام حساب کرد.
      اما تلگرام کسب و کارهای زیاد و متنوعی فعالیت دارن و یه سری کانال های تلگرام مثل خبری و فان در طول روز ممکنه بالای ۵۰ تا پست بره ( البته بیشتر شبانه میزنن چون تا صبح تبلیغی روش نمیاد ) پس تبلیغات تلگرام به جای خودش هم مهمه!

      تو اینستا تبلیغات استوری خیلی بازدید میگیره و هزینه ش بالاتره
      ولی در حالت کلی بخواهیم با سایر روش‌های تبلیغاتی مقایسه کنیم چه تبلیغات تلگرام و چه تبلیغات اینستاگرام مقرون به صرفه تر هستن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات

همکاری با ما

و شرایط اسپانسرشیپ

حمایت از پادکست

برای دوست‌داران و حامیان شویراد