ایموجی چیست؟ مزایای استفاده از ایموجی

اغلب ما با ایموجی‌ها آشنایی داریم. امروزه آنها به ستاره‌های جهانی دنیای ارتباطاتِ دیجیتال تبدیل شده‌اند و بسیار زیاد در فضای مجازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. بسیاری از افراد بدون استفاده از این شکلک‌ها، تمی‌توانند با خانواده یا دوستان دور و نزدیک خود صحبت کنند. همچنین، از طرفی، بسیاری از کاربران معتقدند که هنگامی که طرف مقابلشان در هنگام چت از Emoji استفاده نکند، نوعی حس بد و منفی به آنها منتقل می‌شود.

Emoji از لحاظ فنی دقیقاً چه هستند و چه تأثیری می‌تواند روی ارتباط شما با دیگران یا کسب وکارتان بگذارد؟ هر کدام از آن‌ها چه چیزی  را می‌خواهند به ما بفهمانند و چه تاریخچه‌ای دارند؟ آیا تمام Emoji آن معنی ساده‌ای را که ما فکر می‌کنیم، دارند؟ چگونه می‌توان ازEmoji به طور مؤثر در پروژه‌های خود استفاده کرد؟ ما در این مقاله، به طور کامل درباره Emoji و تمام مسائل مربوط آن کاوش کرده و به مفاهیم عمیق آن دست پیدا می‌کنیم.

 

مقاله پیشنهادی: افزایش تعامل با بهترین ترفندهای اینستاگرام 

 

ایموجی چیست؟

Emoji یا استیکر، تصویری است که نشان دهنده یک احساس، شیءیا نماد است. این تصویرهای کوچک، می‌توانند در تمام شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، توییتر، اسنپ چت و… استفاده شوند و کار شما را برای برقراری ارتباط در این پلتفرم‌ها رعایت کند. همانطور که در تصویر بالا قابل مشاهده است، ایموجی‌ها تنها شامل یک سری صورتک نمی‌شود بلکه  در میان آنها شاهد تصاویر انواع حیوانات، غذاها، ورزش‌ها و فعالیت‌ها، وسایل نقلیه، فناوری و… هستیم.

به کار بردن Emoji بسیار آسان است. برای دسترسی به مجوعه ایموجی‌ها، تنها کافیست روی نماد شکلک در صفحه کلید موبایل خود ضربه بزنید. اغلب، ایموجی‌هایی که اخیراً از آنها استفاده کردیم، در قسمتی مجزا در کیبورد به نمایش در می‌آید. همچنین، برای پیدا کردن یک شکلک تازه، در میان دیگر ایموجی‌ها، می‌توانیداسم آن را در قسمت سرچ کیبورد وارد کنید تا ایموجی مورد نظر خود را ببینید. شاید تصور می‌کنید که Emoji مخصوص تیپ جوان است و بزرگسالان از آن استفاده نمی‌کنند؛ اما Emoji علاوه بر جوانان، در میان افراد صمیمی یا آشنایان، اشخاصی با قدرت کلام پایین یا بالا، افراد خاص یک جامعه و به طور کل برای همه افراد جامعه طراحی شده‌ است.

همین موضوع، فشار زیادی روی سازندگان آن وارد می‌کند. اگر Emoji یا استیکر یک زبان همگانی در دنیای دیجیتال است، پس باید به طور مداوم آپدیت شود تا در همه فرهنگ‌ها، توسط همه افراد، در هر موضوع، در همه سیستم‌ها، در همه زمان‌ها و… قابل استفاده باشند.

 

عرضه ۱۱۷ ایموجی جدید برای اندروید و iOS

گوگل در روز جهانی ایموجی، ۱۱۷ Emoji جدید همزمان با انتشار  اندروید ۱۱ عرضه کرد؛ از جمله آیتم های اضافه شده به مجموعه اموجی های جدید اندروید می توان به حیوانات جدید (شامل خرس قطبی، سگ آبی و گاومیش کوهان دار آمریکایی)، غذا و نوشیدنی (غذای مکزیکی تاماله، چای بوبا و قوری) اشاره کرد. یک چهره اندک خندان، مردی با روبنده و زنی با تاکسیدو از دیگر اموجی های جدید هستند. برخی اموجی های حیوان قدیمی نیز قرار است که بازطراحی شوند تا ظاهر دوستانه تری پیدا کنند یا اینکه در مد تاریک بهتر دیده شوند.

به گفته گوگل برخی از استیکرهای های قبلی حیوانات باز طراحی شده اند، در بعضی موارد برای اینکه کمی بهتر به نظر برسند و در برخی دیگر در حالت تاریک بهتر به نظر برسند.

 

ایموجی چیست؟ مزایای استفاده از ایموجی
بازطراحی برخی از ایموجی ها در حالت تاریک

 

گوگل همچنین یک نوار دسترسی سریع به اموجی ها را به نسخه بتای کیبورد جیبورد اضافه کرده است و آن را در اختیار کلیه کاربران این اپلیکیشن اندرویدی قرار داد. 

 

حرف آخر

امروزه ایموجی در همه سیستم‌ عامل‌ها تقریباً به یک صورت نمایش داده می‌شود و تفاوت‌های جزئی میان آنها وجود دارد. ما در شویراد سعی داریم اطلاعات مورد نیاز برای نحوه فعالیت در انواع شبکه های اجتماعی به ویژه اینستاگرام را در اختیار شما بگذاریم و با آموزش ترفندهایی، تعامل خود در شبکه های اجتماعی با کابران آن پلتفرم ها را افزایش دهید. 

 حدیث شجاع زاده
حدیث شجاع زاده

میلیون‌ها بار تلاش کردم تا به هدفم نزدیک بشم و این داستان همچنان ادامه داره...
نویسنده، سئوکار و طراح تصاویر تیم تحریریه شویراد

 حدیث شجاع زاده
حدیث شجاع زاده

میلیون‌ها بار تلاش کردم تا به هدفم نزدیک بشم و این داستان همچنان ادامه داره...
نویسنده، سئوکار و طراح تصاویر تیم تحریریه شویراد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *