;

فریلنسر کیست؟ چگونه فریلنسر شویم؟

واژه فریلنسینگ (Freelancing) از کلمه freelance گرفته شده است؛ فریلنسینگ به کارهای آزادی اطلاق می شود که در آن هیچ قرارداد بلند مدت و تمام وقت بین کارمند و کارفرما منعقد نمی شود. مفهوم فریلنسر یا همان آزاد کار یک اصطلاح جدیدی است که طی دهه های اخیر ارائه شده است.

فریلنسر کار خود را به صورت پروژه ای از کارفرما دریافت می کند و در زمان توافق شده به ازای پرداخت مبلغی مشخص به کارفرما تحویل می دهد.

اکثر فعالیت های فریلسنری به صورت آنلاین انجام می شوند؛ کارمند می تواند فعالیت های انجام شده را در قالب فایل هایی از طریق اینترنت به کارفرمای خود ارسال کند. فریلنسر جز تحویل به موقع و با کیفیت پروژه، تعهد دیگری در قبال کارفرما ندارد و حتی می تواند همزمان چندین پروژه را از چند کارفرمای مختلف دریافت کند.

 

مقاله پیشنهادی: بلاگر اینستاگرام کیست؟ ۹ نکته برای تبدیل شدن به بلاگر موفق 

 

فریلنسر کیست؟

ساده ترین تعریفی که می توان برای فریلنسر (Freelancer) ارائه کرد این است که، فردی بدون تعهد به سازمان یا کسب و کاری، فعالیت حرفه ای و تخصصی خود را برای گروه های مختلف انجام می دهد. شخص آزادکار بسته به نیاز و پروژه های موجود می تواند کارفرمای خود را تغییر دهد. همچنین این شخص  متعهد نیست حتماً برای یک نفر کار کند و می تواند چندین کارفرما در یک زمان داشته باشد.

این افراد دارای یک حرفه و تخصصی هستند و بدون نیاز و وابستگی به شرکت، سازمان یا کسب و کار دیگری، به صورت فردی و جداگانه فعالیت هایی را برای مجموعه های مختلف انجام می دهد. یک فریلنسر می تواند یک شغل تمام وقت یا نیمه وقت داشته باشد و کار خود را در هر مکان و هر زمان انجام دهد.

 

مزایای فریلنسرینگ

ویژگی های پادکست مدیریت تایم کاری شان بر عهده خودشان می باشد و آزادانه برای خود کار می کنند.

ویژگی های پادکست هیچ عامل آزاردهنده ای برای آن ها از جمله محیط کاری یا همکار ناسازگار وجود ندارد.

ویژگی های پادکست آنها می توانند در کنار کارهایی که انجام می دهند به فعالیت ها روزانه و شخصی خود برسند.

ویژگی های پادکست آنها تنوع کاری بالا، توانایی خلاقیت در انجام امور و اختیار تام در نحوه انجام وظایف شان دارند.

ویژگی های پادکست می تواند به صورت دورکاری فعالیت های خود را انجام دهد و نیازی به رفت و آمد به محل کار نیست.

ویژگی های پادکست فریلنسر با توجه به تخصص خود یا نیاز مجموعه ها، هر زمانی که بخواهد می تواند کارفرمای خود را عوض کنید.

ویژگی های پادکست او می تواند کار خود را هر کجا و هر مکانی که دوست دارد انجام دهد؛ بطور کلی زمان و مکان کار برای آنها انعطاف پذیر است.

ویژگی های پادکست هیچکس مستقیماً بر کار آنها نظارت نمی کند و می توانند در هر زمانی از روز حتی در نیمه های شب کار خود را انجام دهند.

ویژگی های پادکست او می تواند یک درآمد مشخص و دلخواه برای خود تعیین کند و با توجه به نیاز شخصی خود به صورت ماهانه درخواست پروژه و کار کند.

 

فریلنسر کیست؟ چگونه موفق می شوند؟

فریلنسرها چگونه موفق می شوند؟

گفتیم فردی که به عنوان فریلنسر کار می کند می تواند تایم کاری خود را مدیریت کرده و همزمان چندین کارفرما داشته باشد. برای اینکه بتوانید یک آزادکار موفق باشید، باید اصول بازاریابی را هم بدانید تا بتواند با بازاریابی درست به پروژه های مختلفی دست پیدا کند.

اولین گام تهیه یک رزومه از توانایی ها و مهارت هایتان می باشد، که تجربیات کاری خود را در روزمه بطور کامل و واضح شرح داده باشید. سعی کنید به کمک ابزارهای اینفوگرافی یک رزومه تصویری برای خود آماده کنید.

 

فریلنسر کیست؟ چگونه فریلنسر شویم؟ مهارت هایتان مطابق با پروژه مورد نظر باشد. 

شخص آزادکار باید همواره به دنبال پروژه هایی که به مهارت های آن ها مطابقت دارد، باشند. یک چک لیستی از پروژه ها در دسترس آماده کنید و بنابه مهارت های خود، مدت زمان اجرای پروژه و مبلغ پرداختی یک یا چند تا از پروژه ها را انتخاب کنید.

 

فریلنسر کیست؟ چگونه فریلنسر شویم؟ با توجه به بازار کار مهارت خود را توسعه دهید.

یک فریلنسر ممکن است چندین مهارت داشته باشد و از عهده انجام کارهای متفاوتی بربیاید؛ اما برای کسب موفقیت بایستی کاری را برگزیند که بازار هدف بیشتری دارد.

اگر می خواهید به یک فریلنسر تمام وقت باشید، می توانید بطور همزمان پروژه های متعددی را قبول کنید؛ که متعاقباً میزان درآمدتان نیز بالا می رود. پس توصیه می کنیم قبل از شروع کار، حتما در مورد بازار هدف تان به خوبی تحقیق کنید و هوشمندانه تصمیم بگیرید.

 

فریلنسر کیست؟ چگونه فریلنسر شویم؟ یک برنامه ریزی کلی داشته باشید.

بعد از اینکه پروژه مورد نظرتان را به عنوان یک شخص آزادکار انتخاب کردید، اولین کاری که برای شروع باید انجام دهید تهیه یک برنامه جامع است. هر فریلنسری برای انجام فعالیت های مورد نظر خود، پلن هایی را در ذهن خود برنامه ریزی کرده است؛ حال برای آنکه مطابق با برنامه ریزی خود پیش برید و به صورت کامل پلن های خود را اجرا کنید، بهتر است آن ها را روی کاغد پیاده سازی کنید.

با تنظیم یک برنامه کاری روی کاغذ می تواند زمان بندی ها، چالش ها و ابزارهای مورد نیاز خود را مشخص کند و با خیالی آسوده به سراغ انجام پروژه خود بروید.

 

 

فریلنسر کیست؟ چگونه فریلنسر شویم؟ برنامه روزانه مشخصی را تعیین کنید.

برای اینکه فرد آزادکار بتواند کارهایش را به خوبی انجام دهد و پروژه خود را سر وقت به کارفرما تحویل دهد، بایستی زمان مشخصی از شبانه روز برای انجام فعالیت هایش در نظر برگید. به عنوان مثال تصمیم بگیرد که چه روزهایی از هفته می خواهد کار کند و یا طی روزهایی زمان های خالی برای انجام فعالیت هایش تعیین کند. توجه کنید تعیین وقت آزاد برای انجام پروژه دست خود آزاد کار است و حتی می تواند در طول شب کار کند.

 

فریلنسر کیست؟ چگونه فریلنسر شویم؟ ابزارهای مورد نیاز برای انجام کار را تهیه کنید.

اگر به عنوان یک کارشناس تولید محتوا و یا ادمین اینستاگرام می خواهید فعالیت خود را آغاز کنید، در قدم اول بایستی یک کامپیوتر و اینترنت خود تهیه کنید. اگر کارهای تبلیغاتی انجام می دهید، بهتر است یک دوربین عکاسی برای تهیه عکس از محصولات و یا تولید محتواهای ویدئویی داشته باشید.

دقت کنید اگر پروژه ای را قبل از تهیه ابزار مورد نیاز خود انتخاب کند، قطعاً به مشکل برمی خورید و چه بسا اعتبارتان زیر سؤال برود.

 

فریلنسر کیست؟ چگونه فریلنسر شویم؟ پروسونال برندینگ خود را ایجاد کنید.

یک فریلنسر باید با تولید محتوا در فضای مجازی مهارت هایش را تبلیغ کند و با برجسته کردن مهارت هایش برنیدنگ خود را در بین مخاطبانش بسازد. برای جلب اعتماد مخاطبان بایستی با هایلایت کردن نقاط قوت و برتری هایی که دارد، خود را از رقبایش متمایز سازد.

عملکرد، کیفیت و سرعت عمل انجام فعالیت های خود را افزایش دهد. از هر ویژگی برتری که نسب به دیگران دارد برای برندسازی خود بهره بگیرد، توجه کنید این ویژگی و برتری ها به عنوان برند شخصی او شناخته می شود. در  آخر این که مهارت هایش را در یک رزومه و یا فضای مجازی و یا حتی کارت ویزیت مشخص کند و آن را در دسترس مخاطبان هدف خود قرار دهد.

 

حرف آخر

شما فریلنسری را انتخاب می کنید یا کارمندی را؟ به نظرتان کدام ما را به سمت زندگی راحت تر سوق می دهد؟

این روزها وضعیت اقتصادی کشور بسیار تغییر کرده و بسیاری از مردم به دنبال سبدهای شغلی هستند؛ یعنی می خواهند چندین شغل بطور همزمان داشته باشند. فریلنسینگ شکلی از همکاری موقت و پروژه محور بین شحص آزادکار و کارفرما است، بنابراین شما به عنوان فریلسنر می توانید پروژه های متعددی را بطور همزمان پیش ببرید.

کارهای فریلنسری مزایای زیادی از جمله دورکاری و بدون نیاز به حضور در محل کار، عدم تعهد بلند مدت به شخص کارفرما دارند. اما توجه کنید اگر شما به عنوان یک فریلنسر نامنظم باشید، هرگز نمی توانید از این نوع همکاری درآمد قابل توجهی کسب کنید. همچنین اگر کارهای روزمره خود را طبق یک برنامه زمانی درست انجام دهید، نمی توانید پروژه های خود را سر موعد به کارفرما تحویل بدهید و اعتبارتان را از دست خواهید داد.

بلاگری نیز زیرمجموعه ای از فریلسنری می باشد، برای اینکه بتوانید یک بلاگر موفق  در اینستاگرام باشید پیشنهاد می کنم در دوره های آموزشی Look at me (تفکر عنکبوتی) علی ساده بافی مدیریت گروه تبلیغاتی شویراد شرکت کنید.

جهت ثبت نام در این دوره بر روی لینک کلیک کنید: تبلیغات به سبک علی ساده بافی (Look at me)

امتیاز شما در رابطه با این مقاله ؟
[yasr_visitor_votes]
 حدیث شجاع زاده
حدیث شجاع زاده

میلیون‌ها بار تلاش کردم تا به هدفم نزدیک بشم و این داستان همچنان ادامه داره...
نویسنده، سئوکار و طراح تصاویر تیم تحریریه شویراد

 حدیث شجاع زاده
حدیث شجاع زاده

میلیون‌ها بار تلاش کردم تا به هدفم نزدیک بشم و این داستان همچنان ادامه داره...
نویسنده، سئوکار و طراح تصاویر تیم تحریریه شویراد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *