;

آژانس تبلیغاتی چه کمکی به من می کند؟

صاحبان کسب و کارها برای رشد و توسعه اهداف تجاری خود همیشه به دنبال تبلیغات هستند؛ به ویژه این روزها با داغ شدن کسب و کارهای آنلاین طرفداران برگزاری تبلیغات گسترده در سطح تلگرام، واتساپ و اینستاگرام زیاد شده است. اگر شما نیز صاحب کسب و کاری هستید و با تبلیغات سر و کار دارید، قطعاً اسم آژانس تبلیغاتی به گوششان خورده است.

همیشه گفته ایم که تبلیغات نوعی سرمایه گذاری است، نه هزینه! اما در هر صورت شما برای انجام تبلیغات بایستی پول پرداخت کنید. این هزینه ای که از بابت تبلیغات پرداخت می کنید زمانی می تواند نتیجه مطلوبی به همراه داشته باشد، که با استراتژی درست و اصولی انجام شود. در غیر اینصورت کل هزینه تبلیغاتی شما بدون اینکه سودی برای کسب و کارتان به ارمغان آورد، به هدر می رود. پس توصیه می کنیم حتماً برای کسب بازدهی خوب از تبلیغات، از یک آژانس تبلیغاتی معتبر کمک بگیرید.

از طرفی دیگر شما وقتی به یک آژانس تبلیغاتی پول می دهید، انتظار دارید با فروش چند برابری مواجه شوید؛ اما درحالی که در بسیاری از موارد اینگونه نیست و شما برای رسیدن به فروش بیشتر بایستی کمی صبر کنید. از این رو قبل از هر چیزی اولین مورد مهم  اینه که بدانیم اصلا آژانس تبلیغاتی چیست؟ کمک گرفتن از این آژانس ها چه مزایایی برای کسب و کار شما به همراه دارد.

 

مقاله پیشنهادی: شویراد بهترین مجری تبلیغات گسترده در اینستاگرام 

آژانس تبلیغاتی چیست؟

به کارگزاری که به‌ جای شما و برای شما یک سری کارها را انجام می‌دهد، آژانس  می‌گویند. به کسی که در آژانس کار می‌کند نیز ایجنت گفته می‌شود. مدیر کسب‌ و‌ کار یا نمایندۀ مدیر، با سپردن وظایف به آژانس، حیطۀ کاری آن را مشخص می‌کند. همچنین بزرگ‌ترین اتفاق تبلیغات و بازاریابی برای آژانس‌ها عصر دیجیتال بود که تحول جدیدی را برای آن‌ها رقم زد.

 

آژانس تبلیغاتی چه کمکی به من می کند؟

 

آژانس تبلیغاتی وظیفه آنالیز کسب و کار و ارائۀ راه‌حل کاربردی با هدف رفع مشکل به کمک تفکر خلاقانه است که با راهنمایی های حرفه ای و مشاوره بهترین راه را برای رسیدن به نتیجه مطلوب به شما پیشنهاد می دهد .

وظایف آژانس تبلیغاتی

برخی از وظایف آژانس های تبلیغاتی عبارتند از:

  1. ایده و پیام تبلیغ کننده را بپذیرد و آن را به یک ارتباط موثر و قابل توجه تبدیل کند.
  2. برای افزایش فروش تلاش کند.
  3. خدمات یکپارچه، حرفه ای و با کیفیت ارائه دهد.
  4. رشد اقتصادی را سرعت ببخشد و آگاهی عمومی ایجاد کند.
  5. بازخورد مشتریان و دیگر مخاطبان را برای بهبود در آینده جمع آوری کند.

معرفی یک آژانس تبلیغاتی معتبر 

متاسفانه برخی از آژانس ها بیشتر از آنکه به فکر پیشرفت مشتری و بهبود شرایط فعلی کسب و کارشان باشند، سعی می کنند تا با ارائه راهکارهایی که بیشتر برای خودشان سود آور باشد مشتری را به جهت انجام کاری وادار کنند. همین امر باعث می شود تا مشتری نسبت به این آژانس ها جبهه بگیرد و کمتر به آژانس ها روی آورد. از این رو آژانس تبلیغاتی شویراد به شما اطمینان می دهد تا بهترین پیشنهادها را با بهینه سازی زمان و هزینه به شما ارائه دهد.

همچنین با توجه به اینکه بسیاری از کمپین‌های تبلیغاتی که به شکلی نادرست و غیراثربخش، طراحی و اجرا می‌شوند، حاصل فشارها یا خواسته‌های غیرمنطقی مشتریانی هستند که با مفهوم کمپین تبلیغاتی و همینطور با وظایف آژانسهای تبلیغاتی آشنا نیستند و آژانس ها نباید تحت تاثیر این فشارها قرار گیرند زیرا این فشار به خود آژانس لطمه می زند.

 

آژانس های تبلیغاتی چگونه به رشد یک کسب و کار کمک می کنند؟  

آژانس‌های تبلیغاتی که با کسب‌وکارهای مختلف کار می‌کنند، می‌توانند با راه‌اندازی کمپین‌های مختلف، نام و برند کسب‌وکار را به مشتری‌های هدف آن کسب‌وکار معرفی کنند و آگاهی از نام تجاری را افزایش دهد.

راه‌اندازی کمپین‌ ها

برای یک کسب‌وکار کوچک و در حال پیشرفت، به‌خصوص در شرایط بد اقتصادی، شناخته شدن در بازار و تفاوت داشتن از سایر رقبا خیلی مهم است.یکی از راه‌های سبقت گرفتن از رقبا استفاده از بازاریابی است.

آژانس‌های تبلیغاتی که با کسب‌وکارها کار می‌کنند معمولاً کمپین‌های تبلیغاتی مختلفی را راه‌اندازی می‌کنند.این کمپین می‌تواند شامل هر چیزی ازجمله استفاده از تم‌های رنگی خاص، استفاده از رسانه مناسب برای تبلیغ و حتی مذاکرات برای قیمت‌های تبلیغ در رسانه‌های مختلف باشد.این به‌شدت برای صاحب کسب‌وکاری که در مورد تبلیغات اطلاع کمی دارد یا اصلاً اطلاع ندارد ، می‌تواند مثمر ثمر قرار گیرد.

 

مهارت خلاقیت داشتن

صاحبان کسب‌وکار در زمینهٔ های خاصی مهارت و تبحر دارند اما ممکن است در مورد ایجاد کردن تبلیغات مؤثر و جذاب اطلاعات کمی داشته باشند یا اصلاً اطلاعی نداشته باشند. آژانس‌های تبلیغاتی با افرادی کار می‌کنند که تخصصشان ارائه ایده‌های نو و جدید یا برمبنای تم هایی که قبلاً کارکرده‌اند ، می‌باشد.که مختص مالکان کسب‌ و کاری است که نمی‌توانند فکرها و ایده‌های خلاقی داشته باشند.

 

بررسی بازار

کسب‌وکارها ممکن است درزمینهٔ بررسی و تحلیل بازار هدفشان، تجربه و مهارتی نداشته باشند. آژانس‌های تبلیغاتی بخش عمده‌ای از این کار را با شناسایی بازار هدف کسب‌وکار و همچنین تخمین جمعیت کلیدی بازار هدف، انجام می‌دهد.به بنابراین شاید آژانس‌های تبلیغاتی بهتر بتوانند تشخیص دهند که کدام نوع از تبلیغات مناسب کسب‌وکار ماست.همچنین افراد موردنظر در تبلیغات.

 

صرفه‌جویی در زمان و هزینه

هرچند صاحبان کسب‌وکارها وقت آزاد داشته باشند، اغلب نمی‌توانند یک برنامه تبلیغاتی کامل را باوجود داشتن تخصص لازم، اجرا کنند.بعلاوه اگر جز آن دسته از افراد باشند که ترجیح می‌دهند هر کاری را خودشان انجام دهند ، فقط سرمایه‌ای را از دست می‌دهند که برای بک تبلیغ ناکارآمد صرف شده است.شاید تصور کنید استخدام یک آژانس تبلیغاتی، فقط هزینه‌های اضافی دربردارد .اما با یک برنامه و اجرای خوب، سرمایه‌گذاری‌تان در این بخش به‌راحتی برمی‌گردد.

 

برندسازی

یک آژانس تبلیغاتی می‌تواند در شناخته شدن نام تجاری یک کسب‌وکار ، بسیار مؤثر باشد.همچنین طراحان آژانس نشان‌واره‌ی برند و دیگر چیزهایی که ممکن است در تبلیغات استفاده شوند را طراحی می‌کنند.علاوه براین می‌توانند با کارکردن روی برند موجب شوند که کسب‌وکار چالش‌های بازاریابی خوبی را در اینترنت داشته باشد.

کلام آخر

در  انتخاب آژانس تبلیغاتی نهایت دقت را به خرج دهید تا به شما و کسب و کارتان آسیبی نرسد؛ زیرا کوچکترین لغزش به ویژه در کسب و کارهای کوچک در سطح اینستاگرام ممکن است به شکست منجر شود. برای دریافت هر گونه مشاوره تبلیغاتی هم اکنون با کارشناسان ما در شویراد تماس بگیرید، تا راهنمایی لازم را در اختیار شما قرار دهند.

امتیاز شما در رابطه با این مقاله ؟
[yasr_visitor_votes]
 حدیث شجاع زاده
حدیث شجاع زاده

میلیون‌ها بار تلاش کردم تا به هدفم نزدیک بشم و این داستان همچنان ادامه داره...
نویسنده، سئوکار و طراح تصاویر تیم تحریریه شویراد

 حدیث شجاع زاده
حدیث شجاع زاده

میلیون‌ها بار تلاش کردم تا به هدفم نزدیک بشم و این داستان همچنان ادامه داره...
نویسنده، سئوکار و طراح تصاویر تیم تحریریه شویراد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *